ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ PROGRAM ÇIKTILARI (PÇ)

YALOVA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ PROGRAM ÇIKTILARI (PÇ)

  1. Antrenörlük mesleğinin saygınlığının gerektirdiği bilgi, beceri, tutumları geliştirerek multidisipliner bir yaklaşımla mesleki yeterliliklerini geliştirebilir ve karşılaşabileceği mesleki problemleri çözümleyebilir.
  2. Sporla ilgili ulusal ve uluslararası federasyonlar ve kurumlarla iş birliği oluşturarak toplumda spor kültürünün oluşturulması, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesi, farklı sporların tanıtılması, spora katılımın yaygınlaştırılması ve yaşam boyu sürdürülebilmesi için geçerli stratejiler geliştirebilir.
  3. Her yaş, cinsiyet ve düzeydeki sporcular (çocuk, yaşlı ve engelli bireyler) ve farklı spor branşları için gelişim düzeyleri gözetilerek kısa ve uzun süreli performans hedefleri belirler, genel ve özel eğitim ilkelerine uygun antrenman uygulamaları, planı ve programları oluşturabilir.
  4. İnsanın fiziksel, fizyolojik, biyolojik, sosyolojik ve psikolojik yapısı temel alınarak oluştuğu bilgileri insan sağlığını gözeterek spor bilimi alanlarının ilkeleri ile sentezleyebilir ve düzenleyebilir.
  5. Uzmanlık alanına veya farklı spor branşlarına özgü teknik ve taktik öğretim yöntemlerini kullanarak ilgili spor branşına yönelik öğretim ve düzenlemeler yapabilir.
  6. İnsan ve sporcu performansının ölçülmesinde kullanılan yöntemler ile mevcut performans durumlarını belirleyebilir, gelişimleri takip edebilir ve analiz edebilir.
  7. Antrenörlük eğitimi alanına özgü araştırma yöntemleri, yasal düzenlemeler, meslek standartları ile alanındaki ve yakın dallardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  8. Sporun, antrenörlük mesleğinin ve antrenman uygulamalarının teknoloji ile paralel değişen ve çeşitlenen yapısına yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde gelişmeleri takip edebilir ve bu değişimlere yönelik uygulamalarını düzenleyebilir.
  9. Spor çevreleri ve toplumun tüm kesimleriyle teknolojik yazılımlar ve en az bir yabancı dil de dahil olmak üzere yazılı, sözlü ve görsel etkili iletişim kurabilir.
  10. Antrenörlük eğitimi alanı ile ilgili sosyal ve akademik faaliyetlerinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere, temel hak ve hürriyetleri gözeterek hareket eder.